Każdy artykuł, nawet tak standardowy, jak opis działalności firmy, powinien zawierać krótkie, zwięzłe podsumowanie, które wyróżniać się będzie spośród pozostałej treści. 

Konstruując zawartość tekstową, która wyświetlać się będzie na stronie "O nas" czy "O firmie" powinniśmy pamiętać o tym, że to właśnie wstęp stanowiący podsumowanie, zachęci, bądź nie do przeczytania całej zawartości. Pozostała treść musi więc zawierać dobrze skonstruowane akapity będące rozwinięciem, w których najważniejsze fragmenty muszą przykuwać oko np. wyróżnieniem w formie pogrubienia, lub cytatu, zmianą stylu czcionki, czyli jej kroju lub koloru.

najważniejsze fragmenty muszą przykuwać oko np. wyróżnieniem w formie pogrubienia, lub cytatu, zmianą stylu czcionki, czyli jej kroju lub koloru.

Nawet tak prosta forma jak oddzielenie jednego akapitu od innych pozwoli na podkreślenie ważności tego fragmentu tekstu.

Tekst powinien być napisany w sposób przyjazny dla użytkownika. Oczywiście ortografia i interpunkcja jest podstawą – może wpłynąć na pierwsze wrażenie.

 

     
     
     

Każdą zawartość tekstową w serwisie opartym o system zarządzania treścią ICEportal3 CMS Basic można umieścić w jednej, dwóch lub trzech kolumnach.

Kolumny te zarządzane są poprzez wstawianie tekstu, grafik i innych potrzebnych elementów do osobnych pól edytora tekstowego, które mogą być włączane lub wyłączane co pozwala na dowolne dopasowanie ich zawartości do poszczególnych podstron serwisu.

Nie jest konieczne uzupełnianie wszystkich trzech pól edytora. Można wpisać tekst tylko do jednej kolumny co spowoduje wyświetlenie go jako długi akapit widoczny na maksymalnej szerokości ekranu przeznaczonej na zmienną zawartość strony. Dopisując kolejne treści możemy dodać je do tej samej bądź nowej kolumny tak, aby jak najlepiej ułożyć zawartość podstrony.

Co warto umieścić na podstronie przedstawiającej autora i stronę www?

Warto umieścić informacje na temat tego jak długo istnieje i do jakiej branży należy firma, której stronę internetową konstruujemy. W przypadku osób fizycznych i stron niekomercyjnych ważna jest informacja o tematyce strony. Kolejnym elementem powinno być przedstawienie grupy docelowej do jakiej trafiać mają informacje i usługi opisane na podstronach serwisu www, jakie są główne elementy oferty prezentowanej na stronie.

Aby jeszcze lepiej zaprezentować się w oczach odwiedzających stronę klientów można na stronie internetowej zaprezentować również główną misję i filozofię działania przedsiębiorstwa oraz krótko opisać plany na przyszłość co znacznie wzmocni wiarygodność marki.

Wstawianie grafiki do tekstu

Dział "o nas" to świetne miejsce na prezentację silnych strony i zalet firmy oraz wyróżnienie tych elementów, które stanowią przewagę nad konkurencją. Jak najbardziej wskazane jest "pochwalenie się" kilkoma najbardziej prestiżowymi realizacjami oraz na jakim obszarze kraju czy świata działa firma.

Do tekstu powinno się próbować wprowadzać słowa kluczowe. Proszę pamiętać o podzieleniu tekstu na akapity tak, by był przejrzysty dla czytającego. Tekst powinien mieć przynajmniej 1000-2000 znaków. Nie może być kopią treści ze strony głównej. Każdy artykuł, news czy opis podstrony powinien być unikatowy, inaczej strona nie będzie dobrze pozycjonowana.

Na stronie internetowej nie powinniśmy również zamieszczać zdjęć czy grafik, co do których nie posiadamy praw. Najlepiej umieszczać zdjęcia, które sami zrobiliśmy lub takie, które pobraliśmy, po opłaceniu, z baz zdjęć (tzw. "stocków").

Każda podstrona powinna spełniać konkretną funkcję - np. odsyłać użytkownika do formularza kontaktowego, poprzez który zainteresowani ofertą użytkownicy będą mogli nawiązać kontakt lub zamówić usługę. Taki cel odwiedzin powinien być zaznaczony w sposób jednoznaczny i zwracający uwagę czytelnika,